Basbakan Yildirim’in Osmanli Pazari açilis töreninde yaptigi konusmanin tam metni
Sevgili Keçiörenliler, sevgili esnaf kardeşlerim, hanımefendiler, sevgili gençler: hepinizi sevgiyle, saygıyla selamlıyorum. Hoşgeldiniz, sefalar getirdiniz.
Evet, Ankara’nın, Keçiören’in gözbebeği Osmanlı Çarşısı 20 Aralık 2015’te yandı, kül oldu, 253 esnafımız her şeyini bir anda kaybetti. Üzüldük, ama üzülmekle giden geri gelmiyor. Bize düşen ne? Sosyal devlet olarak, milletinin yanında devlet olarak hemen gereğini yapmak. İşte Ankara’nın Başkanı, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanımız Melih Gökçek ve Ankara Ticaret Odası el ele verdiler, kısa sürede, 5 ay gibi bir sürede yanan, yok olan dükkanları tekrar yaptılar, hak sahiplerine teslim ettiler. Teşekkür ediyoruz kendilerine, emekleri için teşekkür ediyoruz.
Hayırlı, uğurlu olsun esnafımıza. Hayırlı bol kazançlar elde etmelerini niyaz ediyoruz.
Değerli kardeşlerim, bugün artık esnaflarımız eskisinden daha güzel yenilenmiş dükkanlarına kavuştular. Projeyle tamamen yanan bu dükkanların yerine 6 bin metrekare kapalı alan içerisinde 253 dükkan yapıldı, inşaat 1 Şubat’ta başladı, Mayıs sonunda bitti, yanından bu tarafa 5 ay. Bu, dediğim gibi bir ortak sorumluluk projesi; Ankara Ticaret Odası elini taşın altına koydu, Belediye Başkanımız gerekli katkıyı sağladı ve bugün artık 6,5 milyon, 6,5 trilyona bu iş halloldu. Ama ilk günlerde mağdur olan esnafa, her birine iş yerleri için, şahısları için verilen 6,5 milyon da nakdi yardım var, helali hoş olsun.
Şimdi artık 18 Mayıs’tan itibaren dükkanlar teslim oldu, tezgah açıldı, Allah hayırlı bol kazançlar versin. Allah Ramazan’ın bolluk, bereketini nasip eylesin.
Esnaf deyip geçmeyelim, zanaatkar deyip geçmeyelim, Türkiye’nin ekonomisinin belkemiği. Hükümet Programını okurken de ifade ettim, ekonominin ne olduğunu televizyon ekranlarına bakarak anlayamazsınız. Dolar şu oldu, döviz bu oldu, petrol şu oldu, faiz bu oldu, ekonomi nasıl gidiyor anlamak mı istiyorsun? Gel Osmanlı Pazar’ına, git Ulus’a, git Mercan’a, git Tahtakale’ye esnafla buluş, esnafla görüş. Gerçek ekonomi çarşıda, pazardaki ekonomidir. Üreten, yatırım yapan, millete iş, aş sağlayan ekonomi gerçek ekonomidir.
14 yıldır vatandaşımızın refahını artırmak için, milletimizin yüzünü güldürmek için dur-durak bilmeden çalışıyoruz. Ama bize bu azmi veren, bu şevki veren kim? Siz yüce milletimiz, aziz milletimizin duası ve desteğidir; Allah sizden razı olsun. Başka?.. Türkiye sevdalısı, dünya lideri, seçilmiş Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’dır, onun memleket aşkıdır.
Bizim geleneğimizde sevgili Ankaralılar, esnaf sadece ekonomik, sosyal hayatın bir parçası değil, aynı zamanda siyasi ve ekonomik istikrarın olmadığı yıllarda, toplumun her kesimi bunalmış, zor durumda kalmış durumda esnafımız her zaman milletin imdadına yetişmiş ve milletimizi yalnız bırakmamıştır. Onun için bir ülkede esnafın durumu ülkenin genel durumunu gösterir. 2000-2001 krizinde, hatırlayın, o yazarkasaların havada uçuştuğu, Başbakanlık önünde yerlere fırlatıldığı günleri hatırlayın. Çırağının harçlığını veremeyen bir esnaftan, veresiye defterini artık sayfa kalmayan bir esnaftan, bugün her türlü imkanı elde eden, her türlü kaynağa ve desteğe kolayca ulaşan bir esnafa hamdolsun sizin desteğinizle, AK Parti iktidarıyla ulaşmış bulunuyoruz.
Rabbime şükrediyorum, hamd ediyorum, bize, bu aziz millete hizmet etme verdiği için ne kadar şükretsek o kadar yeridir.
Çok değerli kardeşlerim, sevgili Ankaralılar, esnafla ilgili konuşacak çok şey var. Ama bir şey söyledik, dedik ki, biz kilometrelerce konuşup bir arpa boyu iş yapanlardan olmayacağız. Kilometrelerce yol yapacağız, iş yapacağız, bir arpa boyu laf edeceğiz…